donderdag, augustus 21, 2003

Het CWI zegt: "Joh, schrijf je gewoon in één keer in bij alle uitzendbureaus, en geef ze een voor een op op je werkbriefje".
Op dat werkbriefje moet je steeds per vier weken voor elke kalenderweek 1 sollicitatieactiviteit opgeven (dus inschrijving uitzendbureau; sollicitatiebrief; sollicitatiegesprek, etc.).
Onderaan dat formulier moet je je handtekening zetten, bij het "Ik verklaar dat dit formulier en de de eventuele bijlagen volledig en naar waarheid zijn ingevuld. [...] Ik weet dat onjuiste of onvolledige gegevensverstrekking leidt tot een administratieve boete of strafvervolging."
Maar dat gaf niet zeiden ze bij het CWI (want dit is de derde keer dat ik deze 'tip' krijg, en steeds weer in de vorm van 'dat moet je doen'), want "Er kijkt toch niemand naar die briefjes".
GAK maar eens gebeld, want het zal allemaal wel, maar als ik problemen krijg, zal het CWI niet zeggen: 'We vullen die sanctie even aan', vermoed ik.
GAK-dame begon te briesen, zei dat ik gelijk had en dat je gewoon de sollicitatieactiviteit in de week zelf moet noteren, en dat het anders valsheid in geschrifte is, en wie waren dat, die CWI-ers? Dat kon ik me prompt niet meer herinneren - daar had ik geen zin in - maar misschien toch wel handig dat ze bij het GAK weten dat dit soort 'tips' gegeven worden.
Nu moet ik volgende maand wéér aan het CWI uitleggen waarom ik nog niet bij alle uitzendbureaus ingeschreven sta. En dan zullen ze weer zeggen: 'Joh..."

Geen opmerkingen: