zaterdag, augustus 16, 2003

Stom gedoe. Ik heb regelmatig 'vluchtdromen', waarbij ik moet maken dat ik wegkom, soms alleen, soms met de verantwoordelijkheid voor een groep mensen. Niet leuk in elk geval.
Vannacht droomde ik dat ik een soort kist moest inpakken (in mijn oude slaapkamer thuis bij mijn ouders, maar dan wel een erg lege variant), want ik moest weg, naar Twente. Daar was het veiliger. Strenge selectie gemaakt van wat er mee kon, kist volgestampt, er kon nog wel wat bij. Vooral veel warme kleren, want het zou koud zijn in Twente.
Vervolgens werd ik wakker, net toen ik die kist optilde en die veel lichter bleek te zijn dan ik verwacht had. Ik wilde er meer in doen, maar daar was geen tijd meer voor.
Ik werd dus wakker in een verwarrende combi van angst, gejaagdheid, verbazing, verdriet.
En soms blijft zoiets zo hangen :-(

Geen opmerkingen: