donderdag, augustus 14, 2003

Vanmiddag nog een verrassing gehad: deze wijk is vrij groen, relatief dichtbij velden en bossige gebieden. Maar het is vooral een wijk vol huizen (jaja). Dus als je tussen die huizen doorfietst, is het een verrassing als er plots een buizerd boven je cirkelt. Zwevend, biddend, klapwiekend. Muizen genoeg hier, dus slim is het op zich wel - alleen weet ik niet of het makkelijk jaagt tussen die bebouwing. Hoewel, ik had een tijdje terug ook een sperwer die een meter van mijn neus op de schutting landde.
Ben benieuwd wat de volgende uitzonderlijke vogel gaat worden. Het meeste kleine spul is bekend; ik ben een keer bijna aangevlogen door een bosuil (wat me zowat mijn leven kostte - niet door die uil maar door mijn schrik, je hoort niets en ineens valt er van achteren een enorme, suizende schaduw over je heen...); in de winter duikt hier altijd een grote zaagbek op.

Geen opmerkingen: