maandag, september 08, 2003

Eén keer per jaar weet ik het zeker: niks zo erg als leven met een tevreden man. Waar ik altijd wel tien dingen op kan noemen die ik best zou willen hebben, weet hij niks. Hij heeft niks nodig, komt niks tekort, is heel tevreden.
Da's mooi natuurlijk. Maar niet als zijn verjaardag in zicht komt. Ja, hij zou wel wat visjes voor het aquarium willen, maar dan net het type dat nergens te vinden is - en of ie ze echt nú wil, betwijfelt ie ook nog.
En verder? Neuh. Niks. Hij wou een tijdje terug eventueel wel een digicam, maar dat was meer bij gebrek aan inspiratie geloof ik: ik wilde er een, dus hij vond het ook wel wat.
Wat moet ik nou? Ik maak 'm altijd wel happy met een fles cognac of zo, maar om nou jaar in jaar uit bij alle feestelijke gelegenheden een fles cognac te geven?
Misschien moest ik gewoon bij wijze van hint een lelijke trui voor 'm kopen. Hoewel, dan loop ik het risico op de regelmatig terugkerende discussie over De Trui. Die al jaaaaaaaren half afgemaakt ergens rondzwerft - en afmaken lukt maar niet. Ik kan proberen of ik er een spencer van kan maken, kan ik er later nog mouwen aan breien natuurlijk.
Maar toch.
Een jongen-man van bijna 42; type spijkerbroek - oud t-shirt - grijze sokken - bergschoenen; houdt van plantjeskijken, computerprutsen, schaatsen op natuurijs, de katten, koffie, bier en cognac; heeft een aquarium met als dierlijke inwoners alleen nog platwormen en slakken; woont al jaren op dezelfde kamer met dezelfde spullen; haat scheren; vindt niks zo erg als veranderingen in verpakkingen van zijn favoriete producten en is eigenwijs.
In dat kader noemde ie al eens een raketwerper als cadeautip, maar dat wens ik niet serieus te nemen.
Herkent u zichzelf of een ander in dit profiel en heeft u een goed idee? Laat het me weten! Nog drie weken te gaan...

Geen opmerkingen: