maandag, september 08, 2003

TT 129 Proces tegen downloaden muziek

LOS ANGELES De muziekindustrie is in de VS zoals werd verwacht een rechtszaak begonnen tegen 261 mensen die illegaal muziek hebben gedownload van internet. De sector wil daarmee aangeven dat het illegaal kopiëren van muziek voortaan hard zal worden bestreden.
Andere Amerikanen die illegale muziek op hun pc hebben staan, krijgen de kans de muziek te verwijderen zonder een proces aan hun broek te krijgen.
[Da's wel ongelijke behandeling, lijkt me.]
"Als je producten regelmatig worden gestolen, komt er een moment dat je tot actie overgaat", aldus een woordvoerder. De muziekproducenten zeggen dat ze door het internet fors minder cd's verkopen.

Ik koop meer cd's door het downloaden: je kunt makkelijk eens iets anders uitproberen, en vaak terf ik dan iets wat me erg aanspreekt, en koop ik de cd. Ik denk dat de daling in de cd-verkoop meer te maken heeft met de prijsstelling van het product.

Geen opmerkingen: