zaterdag, september 13, 2003

Nog een risico: poes heeft een nieuwe truc. Om me heen drentelen, en allerzieligst mauwen. Aanhalig doen (wat ze normaal nooit is), en als ze m'n aandacht heeft, naar de bak rennen en verwachtingsvol kijken. Het nieuwe bestaat eruit dat ze het eerst deed als de bak bijna leeg was (poes behoort in tegenstelling tot kater duidelijk tot het type 'nooit alles opeten'), en dat ze het nu doet terwijl er nog ruim voldoende is. Waarschijnlijk bedoelt ze dus: 'Ik wil wat anders!' Nog waarschijnlijker bedoelt ze: 'Doe mij maar wat olijven en shoarmavlees en feta en een stukje kip, in plaats van deze brokkenmix'.
Maar sorry poes, tis niet altijd feest. Jullie hoeven niet meerdere dagen achter elkaar dezelfde brokjes te eten, jullie krijgen altijd een hapje van ons eten (terwijl wij nóóit van jullie eten snoepen), jullie krijgen genoeg kattensnoepjes en regelmatig de ultieme traktatie: blikvoer. Dus dat je niet altijd de aller-, allerheerlijkste brokjes krijgt, sja... Ik eet ook weleens iets dat niet tot de directe Hippofavorieten behoort. Maar dan ga ik niet mauwen en doen alsof ik op het punt sta uit te hongeren.
Ik vrees dat poes een verwend nufje aan het worden is...

Geen opmerkingen: