vrijdag, januari 09, 2004

Tis gewoon wéér hetzelfde liedje met het GAK. In december kwam een half onbegrijpelijke brief, voor zover ik 'm snapte betekende het 'als u gewoon op de normale tijd uw geld wilt hebben, moet u deze brief per omgaande terugsturen; anders krijgt u uw geld pas in januari'.
Okee, blijkbaar moet je nu al een brief sturen als je wilt dat je gewoon je geld krijgt, want december druk druk druk en vrije dagen, dus daar moet je als uitkeringstrekker rekening mee houden. Brief dus geretourneerd. En me afgevraagd hoeveel geadresseerden die brief helemáál niet zouden begrijpen, en of dat soms de bedoeling was.
Gewone geldtijd: geen geld. Gebeld: niemand aanwezig. Mwah. Maar even aanzien.
Eerste werkdag weer gebeld: ja, nee, klopte allemaal, was waarschijnlijk wel iets misgegaan, maar dat geld zou nu echt spoedig komen.
Het is er nog niet. Na lang aandringen is een medewerker op andervrouws computer ingebroken om het na te kijken: nee, mijn werkbriefje was nog niet binnen. Of ik dan een duplicaat kon krijgen (zoveel ervaring heb ik inmiddels helaas wel). Nee, dat kon niet, want zij ging niet over mijn dossier en degene die dat wel deed, was al naar huis. Maandag gaarne terugbellen.
Dan krijg ik maandag te horen dat ik een duplicaat krijg, dat komt woensdag aan, ligt op donderdag of vrijdag weer bij het GAK, dan wordt de maandag of dinsdag erop het geld van december (!) overgeboekt - zo ongeveer op de tijd dat ik het geld van januari ook al zou moeten krijgen. En dàt werkbriefje komt natuurlijk pas na uitgebreide verwerking en controle van het decemberwerkbriefje.

Geen opmerkingen: