zondag, februari 13, 2005

Ik heb er inmiddels zelfs over gedroomd: die reclame voor ehm... Voor wat eigenlijk? Ik geloof voor schoonmaakmiddel dat op wonderlijke wijze zorgt dat alle vuil uit de dweil aan een stokje zoet onderin het sopwater gaat liggen zodat het sopwater schoner blijft. Die logica ontgaat me al, maar de reclame stoort me mateloos.
Eerst zie je hoe het vroeger ging, voor de revolutionaire sopjes:
moeder dweilt, en de rest van het gezin staat op een rijtje om steeds de emmer te kunnen doorgeven om het water te verwisselen.
Bij wie gaat of ging het zo? Welk gezin dweilt collectief? En als het zo'n hygiënisch poetsgezin is, waarom redden ze het niet met één sopje, die keukenvloer?
Maar dan is er Verlossing! Nieuwe technologie! Ultrasop! Juicht en danst!
En je ziet hoe het Nieuwe Soppen plaatsvindt. Pa dweilt de vloer vlotjes.
En dat verwart me.
Dweilt pa nu omdat het ineens veel minder werk is? Gaan mannen huishoudelijk doen als je ze wijsmaakt dat het 'technisch sop' is?
Iemand enig idee?

Geen opmerkingen: