zaterdag, maart 12, 2005

Er is wat onvrede over het voederregime. Met name over de hoeveelheid en de tijdstippen ;-)
Ik moest dus al steeds vaker denken aan het verhaal van hun vorige baasje over de vangsten waarmee de dame en de heer thuiskwamen. Tijger kwam hier eens aan met een veldmuisje, en met een bruine kikker, allebei nog levend.
Tom krabbelde net aan het raam, en toen ik het raam opendeed snapte ik waarom: pokkeweer. Tijger wilde naar buiten, maar waar ze normaal dan pas bij het raam besluit niet te gaan, kwam ze nu niet eens in de buurt.
Ik pakte de handdoek om Toms modderpootjes van de vloer te vegen en hé - Tijger en Tom erg dicht naast elkaar gefascineerd door iets.
Toen ik in de buurt kwam deponeerde Tom een muis op het kleed, ik heb er reflexmatig de handdoek over gegooid. Bakje gezocht, muis gevangen (ze leven meestal nog, maar houden zich dood - hij ontsnapte wel bijna), muis buiten gedeponeerd. Nu zit ik met twee heel chagrijnige katten die (pal naast elkaar) gefrustreerd aan het kleed ruiken en me ontzettend vuil aankijken ;-)
Ik dacht dat het een dikkige, bruinige huismuis met toevallig een licht buikje was, maar vriendje wist het beter: het was dus een bosmuis.
Nu vraag ik me af: heeft Tom 'm gevangen bij toeval (hij is nooit eerder met iets thuisgekomen), of omdat ie trek heeft? En kan ik meer verwachten? Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen: