woensdag, augustus 12, 2009

Vrouwen huilen 16 maanden van hun leven

AMSTERDAM – Een vrouw huilt tot de leeftijd van 78 jaar gemiddeld genomen zo’n 16 maanden van haar leven. Omgerekend is dat 12.000 uur. De redenen achter de tranen veranderen wel naarmate zij ouder wordt.
Dat blijkt uit onderzoek van thebabywebsite waarover de Britse krant The Telegraph bericht.
Als baby huilt een vrouw zo’n 3 uur per dag, om een nieuwe luier, vanwege honger of uit pure verveling. Dat wordt een uur minder tussen het eerste en het derde jaar. Meisjes zouden op die leeftijd vooral wenen uit pijn, vermoeidheid of omdat ze hun zin niet krijgen.
Gestraft worden, pijn hebben, ruzie hebben met een vriendje en ziek of moe zijn, gelden als de top-5 huilredenen voor vrouwen tussen de 4 en 12 jaar.
Het aantal tranen omgerekend naar uren neemt daarna wel drastisch af, een tiener huilt nog maar 2 uur en 13 minuten per week. Hormonen, ruzie met vrienden of ouders en afgewezen worden zijn dan de grootste tranentrekkers.
Ruim twee uur per week huilen blijkt een hardnekkig ritme: ook vrouwen die de 20 passeren zouden dit volhouden. Relatieproblemen, vermoeidheid of de dood van een geliefde zijn dan de belangrijkste redenen, samen wat luchtigere oorzaken zoals een film of een zwangerschap.
Aan het onderzoek deden 3000 vrouwen mee.
(Bron)

Twee uur per week? Zelfs als ik extreem veel uien eet haal ik dat niet. Terwijl ik mezelf best een snotteraar vind, als ik moe ben of me alleen voel of als de hormonen opspelen kan van alles me ineens aan het huilen brengen. Maar dat gebeurt niet zo vaak en nooit lang.

Geen opmerkingen: