zaterdag, februari 21, 2004

Marokkaans vliegtuig teruggeroepen naar VS

Een Marokkaans vliegtuig dat met bestemming Casablanca uit New York was vertrokken is teruggeroepen en geland op een luchthaven in Maine.
De veiligheidsdienst voor de luchtvaart (TSA) zei dat er een bommelding was geweest, maar de FAA, de dienst voor de burgerluchtvaart, bestreed dat later en zei dat zich een persoon aan boord bevond die naar de mening van de autoriteiten een veiligheidsrisico vormde.
Dat laatste werd bevestigd door een privé-detective in Chicago, Eddie Rizzo, die zei dat hij de FBI had gealarmeerd. Rizzo vertelde dat zich aan boord van het vliegtuig een bankier bevond naar wie hij in opdracht van diens familie op zoek was. De vermiste man, Zubair Ghias, had volgens Rizzo vanuit het vliegtuig naar zijn vrouw gebeld. Kennelijk had hij daarvoor de mobiele telefoon van een ander passagier geleend. Toen Rizzo het nummer terugbelde bevestigde deze passagier het vluchtnummer. Volgens Rizzo had Ghias tegen zijn vrouw gezegd: "Ik zit op vlucht 201 naar Marokko. Ik ben gevangen door Al-Qaida, ze willen dat ik iets voor ze doe. Ik houd van je, ik moet dit gewoon doen."
Bij de FBI was niemand beschikbaar om de gang van zaken toe te lichten. De FAA zei dat er 82 passagiers en tien bemanningsleden aan boord waren van het toestel, dat later alsnog naar Marokko zou vliegen.
(Bron)

Geen opmerkingen: