zaterdag, maart 05, 2005

M'n ziekenfondsverzekering stuurt me een geweldig aanbod: een uitvaartverzekering. Dat vind ik toch een merkwaardige combi. 'Doe het nu want van uitstel komt afstel.'
En: het formulier heeft een voorgedrukt kruisje bij 'ja ik wil', en een optie 'nee, geen interesse' - alsof je per definitie die polis krijgt tenzij je uitdrukkelijk nee zegt (en als je dat doet, staat dat voorgedrukte kruisje er nog steeds).
De premie is al voor je uitgerekend, maar je moet nog wel even opgeven of je aan ziektes lijdt en of je medicijnen gebruikt en zo ja welke. Dus dan zou die premie direct stijgen.
Valt me alweer mee dat ze niet effe de gegevens naast elkaar gelegd hebben, het ziekenfonds wéét tenslotte aan welke aandoeningen ik lijd. (Ja, ik weet dat dat niet mag, maar van zo'n mailing ga je toch twijfelen.)

Geen opmerkingen: