donderdag, oktober 12, 2006

Commissarispet politiechef Leeuwarden gestolen

LEEUWARDEN - De pet van de Leeuwarder politiechef Marc Jacobs is gestolen. De baas van de politie in de Friese hoofdstad was woensdagavond bij een informatiebijeenkomst voor burgers over een gebruikersruimte voor heroïneverslaafden.
"Ik had mijn pet op een stoel gelegd en na afloop van de avond liep ik met een paar buurtbewoners de gang op. Toen ik terugging om mijn pet te halen was hij weg", aldus Jacobs donderdag.
De chef ging meteen op zoek. "Ik heb een zoektocht door het gebouw op touw gezet, ik heb de mensen van de techniek gevraagd en in prullenbakken gekeken." Jacobs vermoedt dat de emoties bij de buurtbewoners wel eens aanleiding kunnen zijn geweest om de pet mee te nemen. "Dat is speculeren, maar het zou me niets verbazen."
Jacobs roept de dief op het hoofddeksel ongeschonden op het politiebureau af te leveren. "Dan schaar ik het onder een niet geslaagde grap en wordt de persoon niet vervolgd."
Jacobs' secretaresse heeft inmiddels een nieuwe commissarispet besteld.
(Bron)

Geen opmerkingen: