zondag, oktober 08, 2006

Iemand vindt een pakje shag en geeft het aan jou. Da's lief.
Vandaag was een deel van het pakje opgerookt, maar er was nog flink wat. Ik kwam wat later thuis dan ik dacht, dus snel snel de was draaien. Ook de kleren die ik aan had.
Om dan een wat langere avond te hebben, ook maar vroeg eten. Tijdens het koken wil ik een shaggie roken. Geen shag. O jee... Het kán in m'n jaszak zitten... Nee. Het zat in m'n broekzak. Ik controleer de zakken altijd voor de kleren de was ingaan - maar nu in de haast dus overgeslagen.
Ik zat te hopen dat niet de hele was onder de krummels zou komen, of dat het filter het niet zou trekken. Maar hé, het pakje is beschadigd, de vloei kan weg, de aansteker is gekrast maar doet het nog, en de shag zat nog keurig in het pakje. Wel drijfnat. Afwachten maar wat het wordt als het weer wat opgedroogd is, weggooien kan altijd nog. En intussen niet nadenken over die gore bruine vloeistof die uit de tabak lekte.

Geen opmerkingen: