Consument ergert zich aan vergoeding ziektekosten
AMSTERDAM - Ruim een kwart van de verzekerden, 27 procent, ergert zich aan de vergoeding van hun ziektekostenverzekering. Ze vinden die tegenvallen.
Nog eens negentien procent is ontevreden over de declaratieafhandeling en negen procent vindt dat zorgverzekeraars veel fouten maken in hun administratie. Dat meldt Independer vrijdag op basis van onderzoek onder ruim achttienhonderd bezoekers van de website.
Consumenten ergerden zich het meest aan de beperkte vergoeding van met name alternatieve geneeswijzen en tandartskosten. Kosten blijken niet gedekt wanneer consumenten dat wel hadden verwacht of de polisvoorwaarden zijn er niet duidelijk over.
Een andere bron van irritatie is de declaratieafhandeling. Consumenten noemden regelmatig dat verzekeraars declaraties traag uitkeerden en veel fouten maakten.
Wijzigingen worden volgens de ondervraagden niet of pas laat verwerkt, polissen zijn niet correct opgemaakt en met betalingen zou ook het nodige mis gaan.
Uit het onderzoek blijkt dat twaalf procent van de verzekerden van plan is naar een andere zorgverzekeraar over te stappen. Vier procent geeft aan zeker te veranderen en acht procent is dit zeer waarschijnlijk van plan.
Vorig jaar is 4,5 procent daadwerkelijk overgestapt. De hoge premie en een betere dekking zijn de meest genoemde redenen om te willen stoppen.
(Bron)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten