donderdag, november 01, 2007

Tom is de laatste tijd weer erg van het wegkruipen. Hij ligt op bed als ik slaap, maar zodra ik opsta, is ie weg. Naar buiten, of ergens ingekropen.
Meestal heeft ie goed door wanneer ie moet gaan kiezen of ie binnen of buiten wil zijn, maar laatst kwam meneer niet in beweging, en ach, toen liet ik bij uitzondering de slaapkamerdeur ook maar op een kier. Ze konden dus door de slaapkamer en de huiskamer en de gang darren, in plaats van alleen door de huiskamer - of, zoals meestal, Tom door de tuin en Tijger door de huiskamer.
Dat blijkt nu een vergissing. Want toen ik vanavond na veel vertraging thuiskwam (neem nooit een bus langs de Jaarbeurs als daar de Kreadoe is), en ik het raam openschoof, wilde Tijger wel naar buiten, maar Tom kwam niet binnen. Zou ie dan toch binnen hebben gezeten?
Ultieme test: bakjes voor het natvoer tegen elkaar tikken. Tijger door het dolle, maar geen Tom. Dan maar een zakje in een bakje voor Tijger, en toch, en toch... Nog even kijken in de slaapkamer. Er schoot een zwarte flits voorbij die uit het raam sprong en even later weer terug kwam rennen. Meneer heeft dus lekker geslapen, toen ontdekt dat ie er niet uit kon en braaf zitten wachten tot ie verlost zou worden, zodat ie ook nog eens kon piesen. Arm beest. Maar na zijn eigen portie natvoer en nog wat hapjes van mijn eten, was ie weer helemaal happy.
Misschien voortaan die deur toch maar open laten...

Geen opmerkingen: