woensdag, februari 13, 2008

Wethouder laat omstreden lesbrief aanpassen

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Hennah Buyne (Educatie) laat een lesbrief aanpassen die scholen moet helpen onderwerpen als vrijheid van meningsuiting, politiek en geloof bespreekbaar te maken en zo spanningen onder leerlingen te voorkomen.
Ze doet dat nadat discussie was ontstaan over een passage daarin, liet haar woordvoerder woensdag weten.
De tekst waar het om gaat, waarschuwt scholen voor politici die sommige bevolkingsgroepen zwartmaken. "Helaas zijn er politici die denken dat ze populairder worden door heel negatief te zijn over bepaalde groepen mensen", zo viel te lezen.
De XXX van Geert W. meende dat de tekst over die partij ging en stelde al schriftelijke vragen aan minister Ronald Plasterk (Onderwijs).
(Bron)

'Jullie hadden het over mij! Jullie hadden het over MIJ, ik heb jullie wel door, ik hóórde het wel hoor!'
'Nee joh, hoe kom je erbij? We hadden het helemaal niet over jou.'
'Zie je wel, jullie moeten me niet, jullie hebben een hekel aan me!'

Geen opmerkingen: