woensdag, juni 02, 2010

BP-topman biedt excuses aan

HOUSTON - BP-topman Tony Hayward heeft woensdag zijn excuses aangeboden voor de opmerking dat hij ''zijn leven terug wilde''. Hayward had dit in de afgelopen dagen tegen journalisten gezegd.
Hayward staat sinds 20 april continu in de schijnwerpers. Op die dag kwamen elf boorplatformwerkers om het leven bij de explosie die de grootste olieramp uit de Amerikaanse geschiedenis veroorzaakte.
''Ik was ontsteld toen ik mijn eigen woorden teruglas'', zei hij dan ook over het citaat dat hij zijn leven terug wilde.
''Ik maakte een pijnlijke en ondoordachte opmerking'', aldus Hayward. ''Ik bied mijn excuses aan, vooral aan de familie van de elf mannen die hun leven verloren bij dit tragische ongeval.''
De recente uitspraak van Hayward was niet zijn eerste verbale blunder sinds de ramp. Op 18 mei zei hij tegen Sky News: ''Ik denk dat de impact op het milieu van deze ramp waarschijnlijk erg bescheiden zal zijn.''
Ook zei hij een keer dat de hoeveelheid olie die de Golf van Mexico instroomt in relatie tot de totale hoeveelheid water in de Golf piepklein was.
(Bron)

Geen opmerkingen: