vrijdag, juni 04, 2010

Hm... Naast de 3 soorten hommels die in m'n tuin wonen, signaleer ik de laatste dagen vaak een hommel die verdacht lijkt op de grote koekoekshommel.
En dan padden, bruine kikkers, egels, waterjuffers, spuugbeestjes, diverse wantsen, bijen, allerlei vlinders (tot nu toe gesignaleerd: gamma-uiltjes, huismoeders, zwartbandspanners, gewone velduilen, witte grijsbandspanners, volgelingen, gewone bandspanners, zwarte-c-uilen, paardenbloemspanners, kleine koolwitjes, bosspanners, argusvlinders, atalanta's, distelvlinders, dagpauwogen, kleine vossen, gehakkelde aurelia's), allerlei vliegachtig spul dat ik niet kan determineren, huismussen, ringmussen, merels, vinken, roodborstjes, winterkoningen, groenlingen, Turkse tortels, koolmezen, pimpelmezen, staartmezen, heggemussen, zanglijsters, sperwers.
Vanmiddag zat ik op m'n bankje naar een pad te kijken die opgeschrikt was door mijn gerommel op het terrasje, toen ik kraaien tekeer hoorde gaan. Verderop vloog een buizerd die aangevallen werd door drie kraaien. Kennelijk kwam ie wat te dicht bij een nest.
Dat klinkt toch niet naar een stadstuin hè? En zeker op dit soort dagen zit ik intens te genieten. Als ik even niet kijk naar wat er gesnoeid en gerooid moet worden ;-)

Geen opmerkingen: