vrijdag, juni 20, 2003

Even uithijgen. De helft van de tuin is nu ontbrandneteld (voor zolang als het duurt). Ik geef toe dat het voor de grootste deel een brandnetelarm deel was, maar in het achterste stuk mogen er ook wat blijven staan. De rupsen die ik tegenkwam heb ik in de brandnetels daar gezet, in de hoop dat ze geen of maar weinig schade ondervinden van deze gedwongen verhuizing.
Ik kom veel slakken tegen, en veel kinderspeelgoed - dat laatste te wijten aan kindertjes op de bovenverdiepingen, die wel graag over balkons hangen en handjes door hekken steken, maar die het principe van de zwaartekracht nog niet helemaal doorhebben.
Als ik alles nu in de groenbak gooi, zit die gelijk vol. Eerst maar even een beetje laten drogen. Ik blijf het raar vinden dat de meeste planten bij drogen lichter van kleur worden maar brandnetels niet, die worden zwart.
Dan de resten in de bak, het gras verder maaien, harken, en sproeien.

Geen opmerkingen: