vrijdag, juni 20, 2003

Man gooit emmers zout in singel tegen kikkergekwaak

VIERPOLDERS - Een inwoner van het Zuid-Hollandse Vierpolders heeft deze week een aantal emmers met strooizout in de gemeentelijke singel gegooid om een einde te maken aan het gekwaak van kikkers. Hij deed dat op verzoek van zijn vrouw die 's nachts niet kon slapen van het lawaai.
De politie maakte vrijdag bekend dat de man een proces-verbaal krijgt wegens overtreding van de Flora- en Faunawet. De vrouw verklaarde tegen de politie dat ze zelfs met de ramen potdicht en doppen in de oren het overstelpende geluid bleef horen. Ze slaapt inmiddels weer goed omdat of de kikkers het leven hebben gelaten, of omdat ze de wijk hebben genomen.
Een onderzoek in de singel leverde een ruim tweemaal hoger zoutgehalte op dan in aangrenzend water. Slechts twee kikkers werden nog aangetroffen. Dode exemplaren waren er niet. Verder was het gras aan de waterkant verkleurd en op riet- en waterleliebladeren lagen zoutresten.
(Bron)

Als ik naast die mensen woon, en ik vind ze lawaaierig, of ik vind hun huis lelijk, mag ik ze dan wegpesten? Ook als dat schade aan de rest van de straat toebrengt? En mag ik dan de hele avond naar rustgevende cd's met gekwaak luisteren?

Geen opmerkingen: