vrijdag, juni 20, 2003

TT 103 Kamer: Zorreguieta mag naar doop

DEN HAAG Jorge Zorreguieta, de vader van prinses Máxima die destijds behoorde tot het Videla-bewind in Argentinië, mag van de Tweede Kamer gerust bij de doop van zijn kleinkind zijn. Gisteren werd bekend dat de prinses zwanger is.
De Tweede Kamer vindt de doop van de prinselijke baby een puur kerkelijke aangelegenheid en een privé-zaak.
Toen ex-premier Kok zich destijds met de zaak bezighield, zei hij dat Jorge Zorreguieta geen persona non grata in Nederland is. Hem is niet verboden om op familiebezoek te komen. Zorreguieta was niet bij het huwelijk aanwezig, vanwege de emoties in Nederland.

Wat ik dus niet snap, is waarom een huwelijk geen en een doop wel een privé-aangelegenheid is. Ik snap wel dat een doop kleinschaliger is en dus makkelijker te beheersen dan een trouwerij-met-rondrit.
Maar die doop tzt is wel de doop van de volgende kroonling van NL. En ja, ik zal wel een zeikerd zijn, maar als ik daarvoor betaal, wil ik er ook wat over te zeggen hebben. Ik kan het toch niet tegenhouden, maar mijn recht op protesteren neemt niemand me af.
Ook al gehoord: (o)pa mag de doop doen, die is goed in mensen en water.

Geen opmerkingen: