dinsdag, juni 17, 2003

Webloggers kraken Airmilespas

AMSTERDAM - Het Airmilesnummer, iemands geboortedatum en de handige optie 'wachtwoord vergeten' op de Airmilessite , dat is alles wat je nodig hebt om een Airmilespas te kraken, zo ontdekte de weblog Geenstijl.nl.
De makers van de weblog Geenstijl.nl raakten geïnspireerd door radio 3fm-dj Patrick Kicken. De disc-jockey had een kassabon op zijn site gezet met de volgende mededeling: "Er is een reden dat ik dit hier neer zet. Alleen ben ik die even kwijt. Owja, ik vroeg me af of je met iemands airmiles nr het privé adres van diegene kunt achterhalen." En ja, dat kan dus.
"Niet zo handig van de presentator om dat nummer op je site te zetten, zeker niet als je geboortedatum vrij makkelijk met Google te vinden is. Nadat hij de op zijn site genoemde boodschappen bij Albert Heijn deed, heeft hij op 7 juni alleen nog Airmiles gescoord bij een Shell bezinepomp: voor 41 euro benzine, plus 4 euro in de shop. Vriendelijk als we zijn hebben we Kicken per e-mail zijn nieuwe wachtwoord toegestuurd en uiteraard geen Airmiles uitgegeven," aldus de makers van de weblog.
Geenstijl.nl wordt gemaakt door zes personen, waarvan 1 vormgever: "Vijf mensen plaatsen dagelijks verse eigenwijze nieuwtjes," aldus Geenstijler Rombo. De weblog is pas 3 maanden in de lucht en ze hebben al dagelijks rond de 5000 pageviews. "We zijn erg kritisch op elkaar en letten erop dat de nieuwtjes goed zijn geschreven. We krijgen ook veel complimentjes over onze vormgeving. Ik denk dat daarom veel mensen elke dag terugkomen."
(Bron)

Geen opmerkingen: