vrijdag, augustus 08, 2003

TT 103 Vervolguitkering WW wordt geschrapt

DEN HAAG De vervolguitkering van twee jaar, die volgt op de WW-uitkering, wordt met ingang van maandag afgeschaft. Dat heeft het kabinet besloten. Na de WW volgt vanaf nu direct de bijstand.
Iedereen die werkloos wordt, heeft recht op zes maanden tot vijf jaar WW. Daarna kwam tot nu toe een vervolguitkering op bijstandsniveau van twee jaar. 40.000 mensen hebben momenteel zo'n uitkering.
De afschaffing treft werklozen met een eigen vermogen of een partnerinkomen. Voor de vervolguitkering telden die dingen niet mee, maar voor de bijstand wel. Die groep krijgt daarom na de WW voortaan geen geld meer.

Dat houdt in dat ik per 4 september in de bijstand zit. Hoewel ik netjes heb meebetaald voor die vervolguitkering. Dus of ik wil die uitkering, of m'n ten onrechte betaalde premies terug.
En ik lever niets in zonder dat de leden van het kabinet mij hebben aangetoond dat zij ook inleveren.

Geen opmerkingen: