zaterdag, november 08, 2003

Dreigend zoenverbod in Moskou

MOSKOU - Verliefde stelletjes in de Russische hoofdstad Moskou, zouden zich vanaf 1 januari 2004 wellicht aan strenge zedeneisen moeten gaan houden. Geen gezoen meer in openbare ruimten. De krant Stolitsjnaja Vetsjernjaja Gazeta berichtte vrijdag dat op het stadhuis in Moskou plannen worden gemaakt om een zoenverbod in te stellen.
De maatregel zou bedoeld zijn om de ‘publieke moraal’ in de losgeslagen hoofdstad weer op te krikken. Uitzonderlijk ’schaamteloze’ zoeners zouden zelfs een tijdje in de gevangenis moeten slijten, zo bericht de BBC. De Russische krant citeert een functionaris bij de afdeling onderwijs van het stadsbestuur, die zegt dat “onze kinderen de hele dag lessen in de liefde krijgen, waar zij maar kijken”.
Een liberaal Russisch parlementslid, Valeria Novodvorskaja, verklaarde op het Moskouse radio dat een dergelijk verbod ’Orwelliaans’ zou zijn. Novodvorskaya beloofde dat als het verhaal geen grap is, en het Moskouse stadsbestuur inderdaad overweegt een zoenverbod in te stellen, zij voortaan haar tijd in openbare ruimtes zoenend zal doorbrengen. “Op het moment dat ik een aardig iemand zie die ik ken, zal ik hem direct kussen, zelfs als ik er geen zin in heb. Ik nodig alle Moskovieten uit hetzelfde te doen”, aldus Novodvorskaja.
(Bron)

Geen opmerkingen: