donderdag, januari 15, 2004

Winkelbediende opgepakt voor gebruik traangas

EMMELOORD - De politie heeft een werknemer van de C1000 Sijbolt Greidanus in Emmeloord opgepakt, omdat hij een vermeende winkeldief met traangas had bespoten. De 21-jarige winkelbediende zegt te hebben gehandeld uit noodweer. De politie stelt dat de man het traangas helemaal niet op zak had mogen hebben, omdat dat is verboden.
Volgens de politie stond de 48-jarige Emmeloorder, die bekend staat als notoire winkeldief, af te rekenen in de slijterij bij de supermarkt. De supermarkteigenaar en een medewerker hielden hem staande voor een controle. "Daarop begon hij meteen agressief te doen en met een mes te zwaaien. Toen heb ik mijn busje traangas tegen hem gebruikt", zegt de winkelbediende, een zoon van de supermarkteigenaar. "Het was noodweer."
De politie hield niet alleen de vermeende winkeldief aan, die volgens haar overigens niets had gestolen, maar pakte ook de jonge Greidanus op wegens verboden wapenbezit. Greidanus: "In het afgelopen half jaar ben ik al twee keer mishandeld door winkeldieven. Daarom heb ik ter bescherming dat busje traangas bij me."
(Bron)

Geen opmerkingen: