woensdag, september 01, 2004

Behulpzaam winkelpersoneel grote ergernis

AMSTERDAM - De belabberde service van winkelpersoneel in Nederland is over de hele wereld beroemd. Maar klanten blijken ook helemaal geen behoefte te hebben aan behulpzaam personeel. Bijna 73 procent van het winkelend publiek heeft een hekel aan de zin 'Kan ik u ergens mee helpen?'. Dat blijkt uit een onderzoek van Textilia, een tijdschrift voor de modedetailhandel.
Het blad vroeg tweeduizend consumenten hoe zij wensten te worden geholpen in een winkel. Meer dan de helft wil wel worden begroet bij het binnenkomen van de winkel, maar daar moet het dan ook bij blijven.
Genegeerd worden is het andere uiterste. De ongeïnteresseerde, verveeld kijkende en kauwgum kauwende verkoopster doet het óók niet goed. Meer dan de helft van de ondervraagden (51,2 procent) vindt dat ze tenminste gegroet moeten worden als ze een winkel binnenstappen.
(Bron)

Tis zo simpel: zeg hallo tegen wie binnenkomt, en hou ze een beetje in de gaten. Als ze gaan drentelen en steeds om zich heen kijken, ga dan effe vraqgen of je ze ergens mee van dienst kunt zijn. En ga NIET gordijnen van kleedhokjes opentrekken om te 'helpen', of opsommen wat er zo goed is aan dit model en dat er zelfs nòg veel betere modellen zijn enzovoorts.

Geen opmerkingen: