zaterdag, september 10, 2005

Fransman moest op Duitse luchthaven uit de kleren

ORLEANS - Een 59-jarige Fransman gaat een aanklacht indienen tegen de beveiligingsdienst van de luchthaven van Keulen omdat die hem ten overstaan van enkele honderden medepassagiers heeft uitgekleed.
"Ik ga zaterdag een aanklacht indienen. Ik beschouw het als een aanslag op mijn waardigheid. Ik stond eerst in mijn slip en later naakt voor driehonderd mensen", vertelde Auguy aan journalisten.
Het incident deed zich woensdag voor. "Toen ik door het detectiepoortje ging om naar het vliegtuig te gaan, ging het alarmsignaal af. Dat verwachtte ik al omdat ik een prothese heb. Ik liet een in het Frans en Engels opgesteld document zien, waarin dat is vermeld", vertelde Auguy.
Maar dat hielp niet, want een van de veiligheidsfunctionarissen tilde Auguys overhemd op en trok zijn pantalon naar beneden. De functionaris gebruikte een metaaldetector, die ook afging. "Daarna werd ik met veel geweld naar een kleedhokje gesleept. Daar trok de man in een beweging mijn onderbroek naar beneden, terwijl het gordijn nog open was."
Auguy voelde zich ernstig vernederd. Hij kreeg in het vliegtuig ook nog eens te maken met opmerkingen van medepassagiers.
(Bron)

Geen opmerkingen: