dinsdag, december 25, 2007

Leuk idee, stoofvlees maken. Alles in huis.
Maar waar is die pan? Grote, degelijke braadpan, perfecte maat, wordt eigenlijk alleen gebruikt voor stoofdingen.
Aanrecht ietwat opgeruimd, gehersorteerd, lege bakjes en dergelijke weggedaan. Pan duikt op.
Het overkomt me zelden. Gelukkig niet. Maar nu dus wel: de vorige keer dat ik de pan gebruikte (niet vaak dus), heb ik er een klein beetje in laten zitten. Herkenbaar is het niet meer, maar wel ongelooflijk goor. De pan is dus ondergesneeuwd op het aanrecht en uit het oog verloren. En hij sluit zo goed af dat ie niet gestonken heeft.
Ik heb niet nog zo'n grote pan, dus als ik die stoofschotel wil maken moet ik 'm schoonmaken (is wel te doen, behalve dat ik daarna waarschijnlijk weinig zin zal hebben in koken) en hopen dat ik me bij het eten niet verbeeld dat ik 'iets' proef.
Of ik fruts wat aan met andere pannen en mik deze in zijn geheel weg. Waardoor ik me ellendig voel doordat ik loop te kloten met te kleine pannen, en omdat ik door m'n eigen stommiteit een prima pan wegdoe.
Twijfel.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ocherm Hippo toch... nou kom op meid.... schraper pakken, plamuurmes ofzo.... uitbikken... héét water... schrobben en koken maar:) Dikke kerstkusxxxxx

Anoniem zei

Dank dank, ik zal m'n best doen (tis in elk geval zo'n pan met emaille, dus als ie schoon is is ie ook wel echt schoon...).

Als u niets meer van mij verneemt... ;-)

Anoniem zei

Hippo, zorg dat je soda in huis hebt. pan met water op vuur soda erin donderen en een tijdje laten komken met de afzuiger op 23.
Pan schoon met megavies water.

Anoniem zei

Tis gebeurd, ik heb geen afzuiger maar het raam open kon best.