vrijdag, januari 04, 2008

'Weglopende Antilliaanse politici zijn hooghartig'

PHILIPSBURG - "Ik had al niet zo'n beste indruk van de Nederlandse Antillen. Dat is met het bezoek aan St. Maarten alleen maar bevestigd." Dat zegt Hero Brinkman van de Partij Voor de Vrijheid (PVV).
Dit naar aanleiding van het weglopen van Antilliaanse politici donderdagmiddag (lokale tijd) op St. Maarten, tijdens een gezamenlijke vergadering van de Eilandsraad van St. Maarten en Nederlandse parlementariƫrs.
"Het is natuurlijk heel erg triest dat in een democratie, al is het een jonge democratie, mensen je de rug toekeren zodra ze een mening horen die hen niet welgevallig is. Vier oppositieleden vonden het nodig om weg te lopen. Ik ben een vertegenwoordiger van een partij met 600.000 stemmers. Dat is meer dan het dubbele van het totale aantal Antilliaanse kiesgerechtigden. Van mij weglopen vind ik hooghartig en onbetamelijk. Dat geeft maar weer eens aan dat ik gelijk heb, namelijk dat de politici hier grotendeels incompetente mensen zijn met lange tenen."
Volgens Brinkman moeten de Antilliaanse politici luisteren naar wat hij te zeggen heeft. "Want als Antilliaanse politici geld blijven vragen aan Nederland en het verwende jongetje blijven uithangen, zullen steeds meer Nederlanders genoeg krijgen van de Antillen en er afstand van willen nemen."
De fractie van de partij National Alliance liep donderdag weg uit de vergadering met de deelnemers aan het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) omdat Brinkman niet inging op hun verzoek om excuses te maken. In de Eilandsraad verklaarde Brinkman achter zijn woorden te blijven staan. "Ik heb de Antillen twee benamingen gegeven 'een grotendeels corrupt boevennest' en ik heb de bestuurders lange tenen verweten. De heren die vandaag zijn weggelopen bewijzen mijn gelijk."
(Bron)

Als meneer dezelfde kwalificaties naar zijn hoofd krijgt, gaat hij keurig in gesprek met degenen die het zeggen? Net zoals de PVV alles mag zeggen in het kader van vrijheid van meningsuiting en anderen dat niet mogen omdat het dan gemeen is?

Geen opmerkingen: