'Miljoenen weggegooid door inspreken voicemails'
Bellers gooiden in de afgelopen twee jaar ruim 34,6 miljoen euro weg door voicemails in te spreken. Voicemailberichten worden vaak niet afgeluisterd, waardoor de beltijd verspilde moeite is.
Ingesproken berichten waarin om een reactie wordt gevraagd leiden daarnaast niet altijd tot een belletje terug. Dat blijkt uit onderzoek van bedrijfsadviesbureau MacMountain.
Tijdgebrek is in zakelijke sferen de belangrijkste reden om de berichten niet af te luisteren. Ook komen berichten te laat aan, of worden ze door de telefoonprovider onafgeluisterd verwijderd. Het kost gemiddeld 31 seconden om een bericht in te spreken.
MacMountain heeft uitgerekend dat het inspreken van de niet afgeluisterde berichten 14,8 miljoen euro kost.
Als gebelde mensen het bericht wel afluisteren, bellen ze in ruim de helft van de gevallen niet terug ondanks dat daarom wordt gevraagd. "Indien het echt belangrijk of dringend is, wordt er wel teruggebeld", wordt als reden gegeven door een 'aanzienlijk deel' van de duizenden mensen in Nederland en België die telefonisch werden geïnterviewd.
De kosten voor het afluisteren van voicemailberichten waarin gevraagd wordt om terug te bellen zijn 12,7 miljoen euro.
In de privésfeer zijn de ondervraagden iets trouwer met het beantwoorden van ingesproken berichten. Zes op de tien mensen bellen terug nadat zij het bericht hebben afgeluisterd. De niet beantwoorde berichten kosten in totaal ruim zeven miljoen euro. De respondenten geven aan liever gebruik te maken van een sms, omdat het sneller en toegankelijker is.
(Bron)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten