zaterdag, februari 23, 2008

SGP-voorman vindt dat Kamerleden er niet uit zien

DEN HAAG - SGP-voorman Bas van der Vlies ergert zich aan de kleding waarmee sommige parlementariërs zich in de Tweede Kamer vertonen. Dat zegt hij in een interview met het Historisch Nieuwsblad.
"Ik zeg niet dat iedereen in driedelig zwart moet rondlopen, maar soms lijkt het wel of Kamerleden rechtstreeks van de camping komen."
Van der Vlies, het langst zittende Tweede Kamerlid, zegt gezag en respect te missen in de huidige politiek. "Men accepteert geen leiders meer en ze staan ook niet meer op.
Toen ik in 1981 de Kamer binnenkwam, waren er mensen waar ik als jongeling tegenop keek. Als voorzitter Dick Dolman een punt van orde vaststelde, werd daar niet meer over gebakkeleid, zoals nu dikwijls wel het geval is. Ik vind dat not done."
Volgens de SGP-voorman is het Kamerlidmaatschap "niet langer meer een jongensdroom, maar een opstapje op een carrièrelijn." Dat spijt hem enorm. "Ik denk dat als mensen dat zien op televisie, ze denken: wat is dat voor zooitje ongeregeld?"
(Bron)

Als ik Van der Vlies zie, denk ik: 'Dat is een fossiel'. Dat geeft niks, maar de maatschappij verandert intussen, hoe hard hij ook probeert dat tegen te houden.

Geen opmerkingen: