donderdag, mei 29, 2008

Lang wachten grootste telefoonirritatie

HOUTEN - Lang wachten is de grootste ergernis van Nederlanders als zij telefonisch contact zoeken met een bedrijf. Dat blijkt donderdag uit een rapportage van het Meldpunt Telefoonirritatie.
Driekwart van de bellers meent door bedrijven veel te lang telefonisch in de wacht te worden gezet.
Andere grote ergernissen zijn het heen en weer gestuurd worden tussen verschillende afdelingen (58 procent), het gebrek aan kennis bij de telefonisch medewerker (49 procent) en het niet nakomen van toezeggingen (48 procent).
Slechts 14 procent van de ondervraagden zegt nooit problemen te ervaren als zij een bedrijf of instelling bellen.
Als meest vriendelijk en efficiƫnt kwamen medewerkers van verzekeraar CZ en T-Mobile uit de bus. Bellers van die bedrijven zijn tevreden over de vriendelijke en deskundige afhandeling van hun telefoontjes.
In negatieve zin werden KPN, Telfort, Planet en de belastingdienst het meest genoemd.
(Bron)

Geen opmerkingen: