zaterdag, november 14, 2009

Vannacht kon ik Tom en Tijger wel wat doen. Ik heb een bed van 1.40 bij 2. Ik neem veel ruimte in, maar de dame en de heer kunnen er altijd wel bij. Of beter: Tijger ligt er meestal al, en dan mag ik erbij. Zij ligt dan links van me, en vaak sluipt in de loop van de nacht iets rechts van me het bed op, en Tom blijft ook consequent rechts liggen. Ze vinden elkaar nou eenmaal niet zo heel aardig, en Tom is bangig voor Tijger die het leuk lijkt te vinden om haar broer te bespringen.
Ik werd een beetje wakker toen Tom op bed sprong - aan de linkerkant. Dat leek me niet zo slim en dat was helaas ook zo. Tom wandelde over het bed, en seconden later werd ik bedolven onder twee krijsende furies die vechtend over me heen rollebolden en vervolgens beiden naar buiten raceten.
Ik was zo nijdig dat ik zin kreeg om het raam dicht te doen, het was 14 graden dus dat zou het probleem niet zijn, alleen zou ik dan niet meer slapen.
Inmiddels is er weer een soort entente, Tijger houdt Tom in de gaten en Tom doet alsof ie dat niet merkt maar houdt zorgvuldig afstand.
Hopeloos ;-)

Geen opmerkingen: