woensdag, oktober 08, 2003

Hm, met die forse windvlagen krijg ik ineens wel een goed beeld van hoe het effect zou zijn als ik de coniferen die ooit links van het raam stonden fors zou snoeien.
Coniferen hebben wel iets: vrijstaand op een open plek waar ze naar hartelust kunnen uitgroeien.
Maar hier staan er drie pal op elkaar, om wat schaduw te geven aan het terrasje. Dat terrasje is al half onder de coniferen verdwenen, en aan de andere kant zit het huiskamerraam, dat ook al flink uitzicht op het bewuste groen heeft. Ze zijn niet lelijk, ze ruiken lekker, de katten zitten er graag (en droog) onder, maar toch.
Het liefst zou ik er aan deze kant een meter afhalen (in de breedte), maar dan verbrandt wat er overblijft vermoedelijk. Of het blijft zo'n treurig kaal ding aan deze kant (waar ik er ook nog het meest op kijk).
Misschien maar eens een beetje rondom snoeien en kijken wat het effect is. Want 's zomers zijn ze onmisbaar wegens de schaduw die ze op het slaapkamerraam werpen.
Eigenlijk wil ik ze niet kwijt en wil ik ze niet houden. Dus zal het er wel op uitdraaien dat ik niks doe, zoals meestal ;-)

Geen opmerkingen: