dinsdag, november 22, 2005

Saaie zwarte kassaband wordt kleurrijk reclameblok

LICHTENVOORDE - Als het aan het bedrijf PR-Runner uit Lichtenvoorde ligt, krijgt het wachten bij de kassa een revolutionaire wending. Het Achterhoekse bedrijf wil de saaie zwarte transportband omtoveren in een kleurrijk reclamemedium. Het concept is inmiddels van een patent voorzien.
"We zijn in gesprek met grote concerns in Nederland en Duitsland. Ook zijn we vergevorderd in Zwitserland en Hongarije en zoeken we partners in Amerika, Zuid-Korea en Australië", zei directeur Th. Pillen van PR-Runner dinsdag.
Hij is er zelf ook verbaasd over dat niet eerder iemand op het idee is gekomen. "Natuurlijk zijn er ondernemers die een reclamesticker op de transportband plakken, maar dat is toch van een andere orde. Onze opdrukken zijn volledig geïntegreerd in de band en voorzien van een duurzame coating."
Pillen verwacht dat een reclameboodschap zes tot twaalf maanden zal 'draaien'. "De slijtlaag is dan nog steeds intact, maar ik kan me voorstellen dat een ondernemer of concern er na verloop van tijd een andere boodschap op wil plaatsen."
De directeur zegt dat de transportband niet langer een kostenpost hoeft te zijn, maar geld oplevert. Dat de consument de reclame pas aan het eind van het boodschappen doen onder ogen krijgt, ziet hij niet als een nadeel. "De klant is tijdens het doen van de boodschappen onrustig en wordt te veel in beslag genomen door wat hij zoekt. Bij de kassa moet de consument vaak wachten. Dat rustmoment leent zich uitstekend om de ogen te laten dwalen over de kleurrijke transportband."
(Bron)

Mja, ik ken de transportband vooral als iets dat volstaat met boodschappen, dus hoe goed komt de boodschap van de band zelf dan over?

Geen opmerkingen: