Einde aan ongevraagde post in zicht
AMSTERDAM - De Stichting Postfilter werkt samen met de brancheorganisaties aan een code waarin bedrijven beloven klanten die daarom vragen, geen ongevraagd geadresseerd reclamedrukwerk meer te sturen.
Wanneer bedrijven zich niet aan deze code houden, kunnen consumenten een klacht indienen bij de afzender. Als het antwoord volgens de consument onbevredigend is, kan de klant een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.
Directeur Richard Groenewoud van Postfilter heeft dinsdag een bericht daarover in het AD bevestigd.
De code moet komend najaar worden gepresenteerd. ''De mogelijkheid om aan te geven dat je geen post en telefoontjes wilt ontvangen van bepaalde bedrijven, bestaat al jaren'', legt hij uit. ''Maar we zijn hard bezig het proces te verbeteren en klantvriendelijker te maken.''
Zo biedt de website van Postfilter vanaf het najaar burgers ook de mogelijkheid om aan te geven dat zij bepaalde ongevraagde geadresseerde post van specifieke bedrijven niet meer wensen te ontvangen.
Op dit moment hebben 650.000 consumenten gebruikgemaakt van de mogelijkheden van Postfilter. ''Wij hopen met deze nieuwe opties mensen nog meer keuzes te bieden, en zo nog meer irritaties weg te nemen'', stelt Groenewoud.
Postfilter helpt consumenten overigens alleen met het weren van geadresseerde reclame-uitingen en geadresseerde post met of zonder naam.
Voor het weren van ongeadresseerd reclamedrukwerk kunnen burgers een 'nee/ja'- of 'nee/nee'-sticker van Milieudefensie op hun brievenbus plakken.
(Bron)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten