woensdag, augustus 25, 2010

Nagelsalon rekent dikke vrouwen extra

AMSTERDAM – Een nagelsalon in het Amerikaanse DeKalb County rekent dikke klanten 5 dollar extra. Tot die ontdekking kwam Michelle Fonville toen zij na afloop van de behandeling haar rekening checkte.
"Ik zei, ik moet te veel betalen, maar de manager zei dat ze het bedrag extra in rekening had gebracht omdat ik dik was", vertelt Fonville over het voorval aan WSBT.
De nog altijd aangedane Amerikaanse geloofde niet wat haar overkwam. "Ik voelde me echt vernederd, ik moest bijna huilen. Het is echt discriminatie, je kunt mensen niet meer rekenen om overgewicht."
Toch denkt de eigenaresse van Natural Nails, Kim Tran, daar anders over. Desgevraagd legt ze uit dat ze Fonville en andere zware klanten meer laat betalen, omdat de salonstoelen onder hun gewicht bezwijken. "Vind je het dan eerlijk dat we 24 dollar rekenen voor pedicure en manicure, en dat wij de stoel moeten betalen à 2500 dollar? Nee", stelt Tran.
Fonville bleek echter ongevoelig voor het verhaal van de saloneigenaresse, waarop Tran zich genoodzaakt zag de 5 dollar terug te geven. Tran: "Maar ik fluisterde haar wel toe dat ze hier de volgende keer niet meer hoeft te komen."
(Bron)

Als ze slim is, koopt ze een extra stevige stoel waarop dikkerds comfortabel kunnen zitten, en gaat ze adverteren hiermee. Dat lijkt me economischer dan dikke klanten op deze manier naaien.

Geen opmerkingen: