woensdag, augustus 25, 2010

Tom heeft een zware dag vandaag. Om kwart voor acht ging de deurbel, dus Tom vluchtte de tuin in.
Helaas waren het mannen die de kozijnen kwamen inspecteren en dus de tuin in moesten.
Zij stapten rond en Tom maakte zich verder uit de pootjes.
Na een tijdje kwam Tom weer binnen. Waarop de buurvrouw aanbelde met een vraag. Tom dus weer naar buiten.
Waar even later een grasmaaier losgelaten werd op het veldje hierachter: Tom vluchtte weer naar binnen.
Na een tijdje was ie weer in normale doen en ging lekker op de vensterbank zitten. En net toen ie duidelijk weer overwoog een rondje tuin te gaan doen, toen kwam het veeg-/zuigwagentje van de gemeente langs.
Nu zit ie onderin de boekenkast, alleen wil ik zo even op pad en dan moet het raam dicht - en Tom wordt gek als ie opgesloten zit. Maar ik kan 'm ook niet zomaar uit de kast jagen. Soms is ie zo slim om naar het raam te racen als ik het dicht doe, maar dat zal nu niet gebeuren omdat ze buiten nog steeds met van die blazers bezig zijn.
De bak is verschoond, er staat schoon water, er zijn brokken, en voor de zekerheid zal ik de slaapkamerdeur dichtdoen en een krant in de buurt van de bak leggen... Tom gaat alleen in nood op de bak en zolang zal ik niet weg zijn, maar meneer wil dan weleens keurig de bak instappen en gaan poepen, zodat z'n kont net zo keurig buiten de bak steekt en alle derrie (altijd aan de dunne) daar dus belandt.

Geen opmerkingen: