donderdag, oktober 30, 2003

Nuon. Je wordt er hartstikke driedubbelstapelmesjokke van.
Ik meldde me aan voor groene stroom, dat zou in januari ingaan. Klopte ook, ik kreeg keurig een eindafrekening van het oude (Remu, inmiddels opgevreten door Eneco) bedrijf.
In mei kreeg ik een welkomstbrief, 'wat fijn dat u per januari voor groene stroom kiest'.
Voor de centen maakte het niks uit, ik ging er vanuit dat oude en nieuwe energiebedrijf dat onderling wel oplosten. Klopte ook.
Niks mis dus, behalve dat het idioot is om pas na 5 maanden een een blije brief te sturen dat ze zo blij met me zijn.
Vervolgens werd het één grote puinhoop. Ik kreeg geen rekening, belde daar achteraan, en kreeg dan de rekening alsnog met een brief op hoge poten dat ik echt op tijd moest betalen. Volgende maand hetzelfde verhaal. Daarna een briefje dat ik nog 3 euro moest betalen (eindafrekening). Prima, maar gezien de haast die het bedrijf zelf maakt, vond ik dat het niet echt spoedeisend was, waarna nog voor het einde van de betalingstermijn een boze aanmaning kwam en als ik nu niet op staande voet betaalde, dan.
Op zich wel logisch, en misschien viel er zelfs wat voor te zeggen om klanten vlak voor het te laat zou zijn nog even te porren. Maar niet op die toon, en zeker niet als je zelf het slechte voorbeeld geeft.
Onlangs kreeg ik een herinnering voor een rekening die ik al wel betaald had. Weer mailen (goedkoper dan bellen, je hoort wel niks meer, maar met bellen schiet je ook niks op, dus ach). Vervolgens een berichtje dat ik nog 3 euro zoveel moest betalen. Raadselachtig.
En nu, jawel, een brief. Je gelooft het niet, maar ze hebben de administratie nagekeken, een verrekening uitgevoerd en jawel, ik krijg 7,42 terug. Of ik even wil doorgeven wat mijn rekeningnummer is!
Zouden ze bedoelen dat ik het ook op andermans rekening mag laten overboeken? Dat ik het gironummer van een goed doel opgeef en dat het daar op gestort wordt? Zonder dat dat gironummer voortaan op mijn acceptgiro's staat?
Nuon. Ze weten van niets, ze snappen niets, en het duurt tijden voor ze de simpelste dingen doorhebben.

Geen opmerkingen: