zaterdag, november 01, 2003

Buiten is het kerstweer: ineens veel warmer, beetje winderig, zodanig bewolkt dat alles een vermoeide, grauwe aanblik krijgt, en vlagen motregen.
Maar de mensen zijn niet in kerststemming: een kerel haalde me zodanig in dat ik bijna de sloot in moest fietsen, en stopte toen pal voor m'n neus. Ik week uit om niet op zijn auto te knallen (meer uit angst voor schade aan mijn fiets dan voor schade aan zijn auto), en terwijl ik slingerend overeind probeerde te blijven gooide hij zonder uitkijken zijn deur open. Het ging net goed, maar ik riep iets (kweeniet meer wat, maar het zal iets als 'Klootzak, kun je niet uitkijken!' zijn geweest), waarop hij met zijn vuist schudde en een charmante aanmerking op mijn figuur ten beste gaf. De vaste uitwijkmogelijkheid van mensen zonder argumenten: schelden op het uiterlijk.
Extra Dom - Grote Bek - 22, zilvergrijs.

Geen opmerkingen: