woensdag, februari 04, 2004

De buitenkat is nu geheel overtuigd. Waar ie tot nu toe na hooguit een paar uur weer naar binnen wilde, om te eten en te dutten alvorens weer naar buiten te willen, komt ie nu alleen nog binnen om te eten en om geaaid te worden, waarna ie weer naar buiten wil.
Vannacht was hij ook buiten, en toen ik om zes uur, toch even wakker, de deur opendeed en 'm riep, kreeg ik een angstaanjagende en ontzettend zielig klinkende 'Maaaauuuwwww' terug. Alsof ie ergens vast zat, of in elk geval niet helemaal lekker was. Ik speuren, en na een tijdje zoeken vond ik 'm. Pontificaal bovenop de biobak, half verstopt onder de overhangende coniferentakken en volledig in z'n element. Hij had totaal geen behoefte aan binnenkomen, zelfs niet om te eten.
Mijn kats is nog steeds niet optimaal.

Geen opmerkingen: