vrijdag, juni 25, 2004

Het is 2002, en je bestelt iets bij een webwinkel, laten we zeggen een plantenwinkel.
Je geeft een machtiging af, en je bestelling wordt keurig bezorgd, op een paar planten na die niet in voorraad zijn.
Op de pakbon zie je dat ze een fout hebben gemaakt in je gironummer, dus je mailt even dat ze dat moeten corrigeren.
Geen reactie. En ook geen afschrijving.
Je belt, en ja, dom van ze, nee, ze maken het in orde, ze noteren voor de derde keer het goede gironummer.
Geen afschrijving.
Je belt nog eens, zul je het gewoon zo even overmaken? Nee, haha, nee, u heeft een machtiging afgegeven en de fout zit aan onze kant, nee, dat maken we in orde hoor!
Eind 2003. Er komt een herinnering binnen, of je het geld even binnen drie dagen wilt overmaken. Je mailt een beetje boos het hele verhaal, en zegt dat je het uiteraard wel wilt betalen maar dat de toon van de herinnering je niet erg aanstaat. Mail terug: sorry sorry, onze fout, we zullen het alsnog incasseren. Met vermelding van je gironummer.
Geen afschrijving.
Toen heb ik het opgegeven.
En nu, ruim twee jaar na mijn bestelling, krijg ik ineens een envelop met inhoud. Een bonnetje dat die planten die nog niet geleverd waren ook niet meer leverbaar zullen zijn, en het geld wat die planten kostten, hierbij terug. Een briefje en wat vastgeplakte muntjes.

Ik zal wel een uitzondering zijn, anders snap ik niet dat dat bedrijf nog steeds bestaat...

Geen opmerkingen: