zaterdag, oktober 27, 2007

Een lekkere avond uit met een vriendin, naar een dinershow waar ze kaarten voor had gekregen. In Hilversum op het Mediapark, dus daarheen via station Hilversum Noord.

Uitgerekend dat we iets voor twaalf uur de trein terug moesten hebben - en _als_ we de bus in Utrecht zouden missen, dan zouden we een taxi nemen.
De show was nog niet afgelopen (en de afterparty was sowieso niet haalbaar voor ons) maar we wilden die trein hebben, en we wilden niet heel lang moeten wachten bij de garderobe. Dat leek verstandig.

Teruglopen ging wat sneller dan gedacht, waardoor we de trein van rond half twaalf net zagen wegrijden, en een half uur moesten wachten - dachten we.
Dus. 23.57 zou de trein gaan. Iets over twaalven: nog geen trein, niets omgeroepen, geen bericht. Een echtpaar dat ook naar de show was geweest, ontdekte dat ze de andere trein hadden moeten hebben, en ze bleken naar Alkmaar te moeten. Ze dachten er verstandig aan te doen met de trein naar de show te gaan, zodat ze ook wat konden drinken - op hun heenweg reed alles perfect op tijd.
Inmiddels nog steeds geen bericht en de trein van 00.27 stond ineens op het bord.

Man geadviseerd om contact op te nemen met NS service via de praatpaal.
Aan de andere kant van het station hoorde ik de dame melden dat hun eerstvolgende trein om vijf uur zou gaan.
Om de een of andere reden werd ik boos en begon ik me ermee te bemoeien.
Ik hoorde de dame melden: die trein van 00.27 gaat niet komen, en de laatste, van 00.57, zal minimaal een kwartier vertraging hebben. Er was een ongeluk bij Leiden.
We konden eventueel ook wel naar station Hilversum lopen.

Om de een of andere reden werd ik toen Erg boos. We stonden inmiddels daar met 3 mensen voor Utrecht, 2 voor Amsterdam en 2 voor Alkmaar en er kwamen steeds meer mensen bij.
De Utrechtgangers hadden het wel gehaald vanaf Hilversum, maar de mensen die verder weg moesten zijn, niet - en bovendien, ik loop niet zo makkelijk, het was al na middernacht, er was niets omgeroepen of op het bord gezet - ik was niet bereid nog maar iets toe te geven.
Gezegd dat ze dan maar taxi's moesten regelen. Of we over vijf minuten weer even op de knop wilden drukken.

Gewacht. Op de knop gedrukt, 'Al onze medewerkers zijn in gesprek, momentje geduld alstublieft'.
Inmiddels waren er nog 3 mensen voor Den Bosch, nog iemand voor Utrecht, en zo nog een paar mensen.
Toen ik een dame aan de lijn kreeg wist zij nergens van, tot ze blijkbaar iets las of hoorde van een collega.
We kregen twee ritnummers, 1 van een taxi naar Amsterdam-Alkmaar en 1 naar Utrecht. Die zouden aan de voorkant van het station komen - niet dat iemand wist wat de voorkant was, maar ja.
Aangezien aan één kant een kiosk stond en een telefooncel, zijn we daar maar gaan staan, terwijl we de praatpaal overdroegen aan de nieuwkomers.
Trap weer op en af, wachten op de taxi's. Er kwam er één, maar die was niet voor ons.
Vervolgens stopte er plotseling een trein. Een trein naar Utrecht, die een extra stop maakte.
Wij braaf wachten op de taxi's, die uit Baarn bleken te komen (daar zit een bedrijf met een contract met NS) en die een huisadres hadden opgekregen waar natuurlijk geen gestrande treinreizigers stonden. Gelukkig vonden ze het station desondanks toch.
In de taxi hoorden we nog taxi nummer 4 vragen waar dat adres nou toch was.
In Overvecht is een passagier afgezet bij zijn fiets, en wij zijn keurig thuis gebracht.

Hèhè, thuis, snel het licht aan, ik moest nodig plassen: KNAL - licht uit. Hm, andere lichten, deden het ook niet - dus een stop.
Stop vervangen, licht in de badkamer aan, hé, licht uit. De lampfitting was ietwat ingestort en blijkbaar gaf dat kortsluiting. Nu dus plassen en wassen bij het licht uit de gang - lekker koud met de deur open, of bij een zaklantaarntje, of heel romantisch bij kaarslicht.

Het duurde even voor ik na al dat gedoe kon slapen, maar voor het eerst sinds lange tijd heb ik zomaar 6 uur achter elkaar geslapen.
Misschien moet ik vaker zo op stap ;-)

Geen opmerkingen: