vrijdag, november 09, 2007

Online reclamemakers willen grotere banners

AMSTERDAM - De maximale bestandsomvang van veertig kilobyte voor een online advertentie is niet meer van deze tijd, vindt een groep internetreclamemakers.
De adverteerders zijn daarom een protestwebsite begonnen, waar ze oproepen tot een herziening van de standaard. Het Interactive Advertising Bureau (IAB) stelde de bovengrens van veertig kilobyte in 2003 vast, om te vooorkomen dat internetgebruikers met een trage inbelverbinding te veel tijd en geld kwijt zouden zijn aan het downloaden van advertenties.
Inmiddels heeft het grootste deel van de Nederlanders beschikking over een snelle breedbandverbinding, en dus is de bovengrens niet meer van deze tijd, menen de initiatiefnemers van Admanager. Regelmatig worden ontwerpers van banners gedwongen de advertenties in een lagere beeldkwaliteit aan te leveren, om aan de normen te voldoen.
Bovendien hanteren individuele uitgevers van websites vaak hun eigen normen, die niet zelden nog strenger zijn dan die van het IAB. De reclamemakers roepen webbedrijven op om zich in ieder geval aan de IAB-normen te houden.
(Bron)

Wat mij betreft mogen ze nog veel kleiner. En dat geflikker en geknipper moeten ze verbieden.

Geen opmerkingen: