dinsdag, mei 20, 2008

Gaat lekker zo.
Collega heeft een middag vrij, gaat weg, en komt een tijd later terug - storing op Utrecht Centraal, dus ze kon niet naar huis.
Paniek onder anderen die met de trein moesten, maar na een flinke tijd reed alles weer.
Om half vijf kon ik zelf naar huis - stukje tram, stukje bus. Nu ben ik thuis. Anderhalf uur, was ik nu ondanks die kou vanochtend toch maar gaan fietsen...
Het hele station stond vast met bussen. Veel slimmerds gingen toeteren, waarschijnlijk in de veronderstelling dat de voorste bus vergat door te rijden.
Toen er een beetje ruimte kwam, konden de achterste bussen iets opschuiven, en zo werd elke bus bestormd door would be passagiers.
Daarna in een stampvolle bus stapvoets verder - de airco redde het niet met al die mensen en een bus in de zon. We reden om zodat de ergste opstopping vermeden werd, alleen was op de andere route... Inderdaad.
Wel grappig: ik zag veel mensen streekbussen instappen met een uitermate zuur smoel, ik zag ze hun strippenkaart trekken, ik zag buschauffeurs (sommige in actiekleding) die kaarten wegwuiven, en hé, daarna keken de meeste mensen zo zonnig als het weer :-)
Normaliter duurt de rit vanaf het station als het druk is weleens 20, 25 minuten, nu een uur en een kwartier waarvan het grootste gedeelte het wegkomen bij het station en het volgen van de (niet langere) omleiding was. Elke keer als de deuren even opengingen, hapte iedereen naar lucht.
Morgen misschien toch maar op de fiets ;-)

Geen opmerkingen: