'Thuiswinkelbedrijf stelt consument vaak teleur'
AMSTERDAM - De dienstverlening van thuiswinkelbedrijven die hun producten via internet aanbieden laat te wensen over. Consumenten ergeren zich vooral aan de hoge verzendkosten en de beperkte en weinig flexibele bezorgtijden.
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van adviesbureau Ernst & Young. Bij 40 procent van de mensen die thuiswinkelen gaat er daadwerkelijk wel eens iets mis bij de bestelling of levering.
"Bedrijven die hun dienstverlening niet op orde hebben spelen met vuur omdat klanten minder loyaliteit naar webwinkels hebben dan naar reguliere winkels", aldus directeur Jacob Verschuur van Ernst & Young ICT Leadership in een toelichting.
Een woordvoerder van branchevereniging Thuiswinkel.org erkent "dat er wel eens iets mis gaat bij de bestelling en levering". De ervaring van Thuiswinkel.org is dat het grootste gedeelte van de klachten draait om verkeerd geleverde producten.
"Wij adviseren onze leden om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Een goede bereikbaarheid en communicatie zijn daarbij van belang."
(Bron)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten