vrijdag, oktober 08, 2010

Wijziging voicemailsysteem KPN kost beller geld

AMSTERDAM – KPN heeft een wijziging doorgevoerd in het voicemailsysteem die ervoor zorgt dat mensen die naar een mobiel KPN-nummer bellen voortaan betalen bij het ontbreken van een voicemail. Dat heeft KPN vrijdag bevestigd tegenover NU.nl.
Zodra iemand een mobiel nummer van de provider belt waar geen voicemail voor is ingeschakeld, krijgt de beller een opgenomen bericht te horen dat het inspreken van een bericht niet mogelijk is.
“Een kleine groep klanten, minder dan 10 procent, heeft de voicemail uitgezet. Ook bij deze klanten horen bellers voortaan een boodschap met extra informatie”, aldus KPN. “Voortaan horen mensen na dertig seconden: ‘De persoon, die u probeert te bereiken, heeft geen voicemail, maar zal wel een sms-bericht ontvangen van uw gemiste oproep.’”
Voorheen werd nadat de telefoon negentig seconden was overgegaan automatisch opgehangen. Nu gaat de beller dus na dertig seconden betalen voor het eerdergenoemde bericht.
“In één bepaalde situatie kun je door deze vernieuwingen dus extra kosten maken. Daar tegenover staat dat de voicemaildienst voor iedere KPN-klant met deze recente vernieuwing is verbeterd”, aldus KPN.
De Telegraaf lichtte telecomwaakhond Opta in over de situatie. “Ik heb te weinig informatie om te stellen of dit wetmatig is of niet, maar netjes is het in elk geval niet”, aldus een woordvoerster. Zij adviseerde mensen klachten te melden bij Consuwijzer.nl.
(Bron)

Ik vind het geen verbetering. Je moet binnen 30 seconden opnemen, je mag niet eens meer zelf bepalen of je wel of niet een bericht inspreekt want dat doet KPN wel voor je (ik heb géén bericht omdat ik niet vind dat mensen moeten betalen als ze me niet bereiken kunnen), en de KPN strijkt weer lekker centen op.
Het wordt weer eens tijd om rond te kijken geloof ik.

Geen opmerkingen: