woensdag, juni 30, 2004

Tom komt net op schoot zitten, en ik voel iets in zijn vacht. Nou is ie niet zo'n heel erge poetser, dus maar even gekeken of het bagger was of zo.
Zit er dus op zijn flank, beetje verscholen achter zijn rechtervoorpoot, een kale plek. Vreemd. Eens beter bekeken: zit er een wond. Dus ik dacht: die heeft geknokt.
Ik denk/hoop dat ie ergens op gevallen is, want de enige andere verklaring die ik kan bedenken is een messteek - zo ziet het eruit.
Zeker 5 cm lang, overal even diep, een cm breed ongeveer, en bij het begin erg ontstoken, de rest is flink opgezet. (Als ie gevallen is, is ie zo gevallen dat ie achterstevoren op iets viel - het begin van de wond zit 'achteraan'. Bij een voorwaartse val zou dat begin aan de kant van de 'oksel' zitten.)
Blijkbaar zit ie er ook al even, want het vel eromheen is al helemaal kaal gelikt.
Verder doet ie heel gewoon, eet en drinkt normaal, komt z'n knuffels halen als gewoonlijk. Dus ziek lijkt ie niet.
Ik kan morgen om tien uur de dierenarts bellen. Ik gok dat ze de wond moeten schoonmaken en afplakken (voor zover mogelijk), en dat ie iets tegen de ontsteking zal krijgen.

Geen opmerkingen: