zaterdag, juli 03, 2004

Ik word erg moe van NUON. Ik heb al ruim een jaar groene stroom via NUON. En gedurende dat jaar is er ook een papieren stroom: zij sturen een overzicht van wat ik niet betaald heb; ik mail dat het wèl klopt; zij sturen een dreigende brief; ik denk: nou ja, uiteindelijk zal het wel goed komen en betaal niet; je hoort niks tot een maand later als het verhaal opnieuw begint.
Dan krijg je een eindafrekening waaruit blijkt dat je aardig wat geld terugkrijgt. Dat komt niet. Ten slotte komt er wat geld, maar niet het bedrag dat gemeld was, terwijl je aangepaste maandtermijnen wel gewoon afgeboekt worden (compleet met die hele riedel zoals boven beschreven).
Bellen heeft weinig zin - het duurt lang en hoe het zit kunnen ze niet nakijken.
Na een tijdje krijg je nog een bedrag terug, en nog een. En een deel verrekenen ze met dat enorme maandbedrag van 4 euro. Wat dan weer gecorrigeerd wordt, waarna je een brief krijgt dat je die maand niet betaald hebt.
Uiteindelijk heb je het hele bedrag terug. Er lijkt wat rust te zijn gekomen want aanmaningen krijg je niet weer, wel nog regelmatig dubbele afboekingen waarvan er dan na een week een wordt teruggestort.
Je krijgt een vriezer, dus je verhoogt - via de site, dat is handig - je maandbedrag. Beter nu teveel betalen en straks terugkrijgen (zelfs op de NUON-manier), dan straks veel moeten bijbetalen. Keurig een schriftelijke bevestiging. Eerste termijn wordt gewoon automatisch afgeboekt, en daarna krijg je ineens een acceptgiro.
Ze doen ongetwijfeld hun best, maar waarom merk je daar als klant zo verrekte weinig van?

Geen opmerkingen: